Miért éppen kecsketejjel?

A kecsketej gyulladáscsökkentő, ezért kitűnően alkalmas külsőleges használata során a bőrallergia, ekcéma és kiütések enyhítésére.
Alacsony olvadáspontja lehetővé teszi, hogy 37 Celsius fokon képes felszívódni a bőr felsőbb rétegeibe.
A kecsketejben természetes módon jelen van az AHA-sav , amely finoman hámlasztja a bőr felső, fáradt rétegét és elősegíti a friss bőr képzését.

2014. június 19., csütörtök

Rengeteg idő elszaladt...

Rengeteg idő elszaladt, és csak nem öntöttem egy szappant sem. Csak tervezgettem, de nem sikerült rávenni magamat. Begyulladt egy fogam, még mozogni is alig tudtam.. a sok fájdalomcsillapítótól... a fog  még mindig nem a régi, de kedvem már van szappanozni.

Ez idő alatt azonban leszüreteltem a levendulánkat, /később készítek képet is/, és gyűjtöttem még sok illatos rózsaszirmot. Illetve beszereztem a tervbe vett szappankákhoz a hozzávalókat.
Így a rózsás szappanhoz a a damaszkuszi rózsa illóolajat is.

Ezt a rózsás szappant ma tervezem elkészíteni... a színeken még gondolkodom, de hogy natúrak maradjunk, beszereztem vörös agyagot, és céklaport is. A szín sok mindentől függ, ezért sosem lehet tudni előre, /hacsak nem mesterséges színezőt használunk/, hogy milyen szín fog kisülni a szappanból... persze, a nagyon gyakorlottak tudják, de csak ők:).

És a beszerzések mellett, sikerült kipróbálni is néhány elkészült szappant. Így a citromfüveset, aminek nagyon finom illata volt, az újraöntött fahéjasat, ezt a konyhában is használom, szagűző és antibakteriális tulajdonsága miatt is. Aztán a mentásat, ez szuper az arcomra.:).
Nemsokára a homoktövises sampont is kipróbálom.:)
u.i.: Ma evvel mostam hajat / és sörrel öblítettem/..., nah, ez is egy jó szappan lett:).
igaz, nem habzik olyan nagyon, de azért jó lett, és a hajam is boldog.:)

Az eddig elkészültekkel nagyon elégedett vagyok. Igaz, a fahéjas újraöntött nagyon gyorsan fogy, de minden, ami jó , benne van, és a tulajdonságai mind csodásak.
Az újraöntött szappant elveszíthetetlennek is nevezhetném, mert annyira könnyű, hogy nem lemegy, hanem feljön a víz tetejére... tiszta  nevetség:))


Ha ma tényleg tudok szappanozni, hamarosan képeket is mutatok.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése